Kontakt Kontakt

Częste pytania i odpowiedzi

W zależności od zarezerwowanego sektora START Parking cena zawiera różne usługi:

Sektor EKO
Cena zawiera: postój auta oraz transport na i z lotniska oraz ubezpieczenie od kradzieży do 30 tys. PLN.

Sektor PLUS
Cena zawiera: wszystkie świadczenia zawarte w sektorze EKO, a dodatkowo ubezpieczenie od kradzieży rozszerzone do 900 tys. PLN. Ponadto w sektorach PLUS jako jedyni w Polsce obejmujemy Twój pojazd ubezpieczeniem od szkód parkingowych (lub tzw. przytarć), które na każdym parkingu od czasu do czasu się zdarzają.

Sektor PREMIUM
Cena zawiera: wszystkie świadczenia zawarte w sektorze PLUS, a dodatkowo w sektorze PREMIUM miejsca są zawsze zlokalizowane bliżej wjazdu na parking i są szersze od standardowych miejsc parkingowych, aby wysiadanie i parkowanie było bardziej komfortowe.

W przypadku rezerwacji parkingów, które nie należą do sieci START Parking, prosimy o dokładne zapoznanie się z informacjami na stronie i regulaminami poszczególnych parkingów w celu dokładnego określenia zakresu oferty. Większość parkingów w cenie oferuje postój auta oraz transport na i z lotniska na parking.

Tak, ze względu na ograniczoną ilość miejsc na parkingach rezerwacja jest konieczna. Zdarza się, że Klienci, którzy nie posiadają rezerwacji, nie zostają przyjęci na parking.

Faktury wystawiane są na prośbę Klienta. W tym celu należy w formularzu rezerwacyjnym podać niezbędne dane. Faktury wystawiane są w ciągu 7 dni po dokonaniu wpłaty. W przypadku parkingów partnerskich, nie należących do sieci START Parking, faktury wystawiane są do 15-stego dnia kolejnego miesiąca po dokonaniu wpłaty. Jeśli po upływie podanego powyżej czasu nie otrzymałeś maila z fakturą, prosimy o sprawdzeni skrzynki SPAM. Jeżeli w skrzynce tej nie znalazłeś maila, skontaktuj się z nami w celu ponownego wysłania faktury. Jeżeli natomiast płacisz na parkingu pamiętaj, żeby przed nabiciem paragonu na kasę fiskalną podać NIP. Taki paragon jest uproszczoną formą faktury VAT do 450 zł. Powyżej tej kwoty paragon należy zostawić u pracownika na parkingu i wypełnić formularz z danymi do faktury.

Cena za jeden dzień postoju zmniejsza się wraz z wydłużaniem się czasu rezerwacji. Ilość aut nie decyduje o cenie.

Tak. Wszystkie START Parkingi są ogrodzone i monitorowane przez całą dobę za pomocą systemu telewizji przemysłowej. Dodatkowo jako jedyni w Polsce oferujemy na START Parkingach w sektorach PLUS i PREMIUM ubezpieczenie od szkód parkingowych (tzw. przytarć) oraz najwyższe w Polsce ubezpieczenie od kradzieży do 900.000 PLN.

W przypadku rezerwacji parkingów, które nie należą do sieci START Parking, prosimy o dokładne zapoznanie się z informacjami na stronie i regulaminami poszczególnych parkingów, w celu dokładnego określenia zakresu oferty.

UWAGA!
Czasami ubezpieczenie od kradzieży oferują mniejsze przydomowe parkingi, ale warto zwrócić uwagę, czy taki parking ma odpowiedni system parkingowy, ponieważ bez odpowiednich zabezpieczeń (monitoring, system parkingowy itp.) firmy ubezpieczeniowe mogą odmówić wypłaty odszkodowania i w praktyce takie ubezpieczenie może nie działać.

Większość parkingów zapewnia pełne ubezpieczenie w cenie rezerwacji.

Takie incydenty zdarzają się rzadko, natomiast procedura jest prosta. Jeżeli zaparkowałeś na START parking w sektorach PLUS i PREMIUM, stan każdego auta jest skanowany i rejestrowany na wjeździe. Jeżeli zgłoszone uszkodzenie na parkingu nie zostało zarejestrowane przy wjeździe, a ma cechy tzw. szkody parkingowej (wyjaśnienie poniżej), to przed wyjazdem z parkingu, zgłaszasz szkodę na specjalnym formularzu i dokumentujesz uszkodzenie robiąc zdjęcia na terenie parkingu (tak aby na części zdjęć widoczny był START parking) i używając specjalnej podziałki, którą znajdziesz na każdym parkingu. Po przesłaniu zgłoszenia, w ciągu 30 dni otrzymujesz od nas potwierdzenie czy reklamacja została uznana.

Szkoda parkingowa musi spełniać następujące warunki:
- uszkodzona została powłoka lakieru pojazdu o minimalnej powierzchni wypełniającej okrąg o promieniu 2 cm;
- uszkodzenie jest zlokalizowane do linii nadkoli pojazdu, w miejscu w którym inny użytkownik mógł podczas manewru parkowania uszkodzić zaparkowany pojazd;
- wartość uszkodzenia przekracza 100 PLN dla sektora PREMIUM (np. wszystkie uszkodzenia lakieru, które można usunąć przy użyciu pasty polerskiej są uznawane za nieprzekraczające wartości 100 PLN) oraz 500 PLN dla sektora PLUS.
Warto pamiętać, że Twój pojazd zostanie objęty ubezpieczeniem od tzw. szkód parkingowych tylko jeżeli w momencie wjazdu na parking będzie czysty. Niestety zabrudzony pojazd nie daje obsłudze START Parking możliwości oceny jego stanu na wjeździe, czego rezultatem może być odmowa wypłaty odszkodowania, zwłaszcza w przypadku mniejszych uszkodzeń, które mogły znajdować się pod wierzchnią warstwą zanieczyszczeń na pojeździe. Więcej szczegółów znajdziesz w regulaminie.

Transfer z lotniska na parking i z parkingu na lotnisko odbywa się przez całą dobę na większości lotnisk, z wyjątkiem Warszawa Okęcie, gdzie całodobowy transfer odbywa się z krótką przerwą techniczną w czasie kiedy lotnisko nie wykonuje żadnych operacji lotniczych. Transferów z parkingu na lotnisko Warszawa Okęcie nie wykonujemy w godzinach od 0:30 do 2:00 w nocy. Transfery z lotniska na parking są realizowane przez całą dobę, bez żadnej przerwy.

Jeżeli została wykupiona usługa przewozu osób, transfer organizowany jest przez dany parking. W przypadku, gdy parking znajduje się bardzo blisko terminala, transfer może nie być organizowany. Prosimy o zapoznanie się szczegółowo z ofertą danego parkingu.

Po odebraniu bagażu zadzwoń pod numer podany na bilecie parkingowym, zgłaszając swoją gotowość do transferu powrotnego. Jeśli zaparkowałeś na START Parking, możesz też sprawdzić gdzie znajduje się i za ile minut odbierze Cię się autobus START Parking, wchodząc na stronę www.startparking.pl/bus